Salon dit jaar?

foto gemaakt in mijn atelier d.d. 24 november 2024

Het is me niet gelukt om een doek in te sturen voor de Salon 2024 . Ik ben te laat gestart omdat ik van de zomer geen inspiratie had. Uiteindelijk had ik heel veel zin om iets met “MARKEN” te gaan doen. Ik ben inderdaad gestart met een doek, maar gisteren heb ik besloten dat ik dit doek niet wil insturen omdat ik het (nog) niet goed genoeg vind. Voor het definitieve doek denk ik nog ’n paar maanden nodig te hebben.  Ik had graag mee willen doen. De Salon is een heel bijzondere jaarlijkse tentoonstelling van Arti et Amicitiae.

MARKEN

Stoffenwinkel Marken

Nieuw werk maken voor de Salon bij Arti. Lang wist ik niet wat ik wilde maken. Langzaam kwam dit nieuwe onderwerp bij me op: MARKEN.

                                                                                                                                                      Ik ben -net toen ik in Waterland kwam te wonen- een dagje naar Marken gegaan en heb daar een prachtig winkeltje ontdekt. Daar kocht ik kleurige bandjes en enkele boerenzakdoeken.  Door het boek van Jan Brokken te lezen over Volendam ben ik opnieuw geinteresseerd  in klederdrachten. Gisteren ben ik opnieuw naar Marken gegaan en heb in het stoffenwinkeltje  inkopen gedaan.

Het is de bedoeling dat ik een portret ga maken van een Marker vrouw.  Het moet een heel kleurrijk doek worden.